pátek 30. listopadu 2012

Knihy jsou poklad

Miluju čtení.
Už odmalička.
Pamatuju si, jak jsem někdy ve druhé třídě dostala knihu Malého Prince a zahořela tak láskou ke knihám.
A ta mi zůstala dodnes.
Miluju vůně knih, a není pro mě snad krásnějšího pocitu, než se procházet knihovnou, "čuchat", a vybírat, jaké poklady si tentokrát odnesu domů.
Občas si příjdu jako feťák, který se těší na svojí dávku. Knižní dávku.
Mám takový zlozvyk.
Pokaždé, když příjdu domů z knihovny, tak si knížky poskládám v pořadí, v jakém je chci číst. Mám tak pocit, že to má svůj řád.
Možná to bude znít divně, ale nejvíc miluju čtení na podzim. Venku fouká vítr, poletuje barevné listí, sem tam zasvitne paprsek sluníčka, a já sedím doma zavrtaná ve svém oblíbeném sedicím vaku, společnost mi dělá konvice čaje, cigarety, hudba a kniha.
Je smutné, že dnešní mládež už tolik nečte, ale rozhodně tu nechci moralizovat, protože každý sme svůj pán, a každý ať si čte nečte jak chce.
Když už je řeč o knihách, tak pokud Vás bude zajímat, co právě čtu, tak v pravém sloupci mého blogu, úplně dole můžete najít seznam READING, který je vždy nadepsán na daný měsíc, a postupně jsou do něj přidávány knihy, které právě čtu.
A co Vy? Čtete? Co nejraději?

P.S. V neděli se u nás rozsvicuje Vánoční stromeček. Musím se tedy přiznat, že ať chci, či ne, tak na mě začíná Vánoční atmosféra pomalu, ale jistě lézt :)))
A zejtra už prosinec, takže! - PLEASE DECEMBER, BE GOOD TO ME. 


41 komentářů:

  1. Ja tiež rada čítam, a skoro všetko čo mi príde pod ruku a neako ma to zaujme :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dneska v knihovně sahla po knížce "černá sbírka českých bestiálních vrahů" a musím teda říct, že si nejsem jistá, zda-li se jedná o čtení, které by se hodilo pro páteční večery:D

      Vymazat
  2. Přiznám se, že jak to popisuješ, tak to mám stejně s kosmetikou :-D Ne, vážně, ráda čtu, ale dřív, když jsem ještě studovala, četla jsem mnohem více. Teď nejvíce vyhledávám takové ty motivační knížky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporuč nějakou dobrou motivační knížku!:)
      Tak s kosmetikou to má takhle snad každá ženská!:D ani já nejsem vyjímka:)

      Vymazat
  3. Já má mknížky strašně ráda. Momentálě čtu Atonement a vážně to doporučuju:) Odkud vlastně pocházíš?

    OdpovědětVymazat
  4. Miluji čtení! Knihy, jejich vůně, jejich břebaly, záložky, lehce zažloutlé stránky...Knihy v knihovně vybírám především podle přebalu, doma si je pak seskládám podle velikosti a vyberu si tu, kterou chci :) Občas si k písničkám vybírám i hudbu.
    Jinak moje nejoblíbenější knížka je Co život dal a vzal od Betty McDonaldové :) Jediná věc co mě mrzí je, že teď na čtení nemám vůbec čas. Moje vysoká je zabiják.

    Jé ty jsi Plzeňačka? Wau, v Plzni jsem studovala střední :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co studuješ za VŠ?:)
      Tu knihu neznám, asi si jí tedy příště půjčím!
      Já podle velikostí ne, vždycky v pořadí na čtení, je to už taková moje úchylka:D
      Taky mám ráda hudbu ke čtení, hodně klavírovky, třeba Debussyho, ale taky moje oblíbené kapely, jako Kings Of Leon, The Kooks, etc.:)
      Jééé, jakou střední si tu u nás studovala?

      Vymazat
    2. Studuji VUT FAST v Brně :)
      Knížku vřele doporučuji. Je plná pozitivní energie a nadhledu :) Tak každý kdo čte, má svoje zvyky a zlozvyky :)
      Já mám ráda klavírové verze písniček. Například se mi líbí od Paramore Piano tribute, úžasné cd :)
      V Plzni jsem studovala SPŠ stavební na Chodském :)

      Vymazat
    3. Tak to klobouk dolů! Co sem slyšela, tak je stavárna docela nářez :)

      Vymazat
  5. Já nesnáším čtení:D))Nikdy jsem třeba nechápala sestřenici která četla každý den:D A ted, když máme mít povinou četbu k maturitě, tak se k tomu stále nemám a to jsem v druháku a mám přečtenou půl knížky:D)) Taky ale jak co se čte, kdybych třeba našla knížku, která by mě fakt bavila, tak bych si jí asi ráda přečetla:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se musím prostě přiznat, že lidi, kteří nečtou asi nechápu:D a to nemyslím vůbec zle!:)
      Dyť to je strašně super začíst se do příběhu, prožívat ho s hlavníma hrdinama a být zvědavá na konec:)
      Jaké knížky máte třeba v povinné četbe? :)

      Vymazat
  6. Knižky? Prosím ťa, som na nich závislá! Vždy keď idem do Panta Rhei (neviem či aj vy máte, ale hádam hej, najúžasnejšie kníhkupectvo u nás) vždy si nejakú musím odniesť! Jeden čas som sa už snažila prestať a nechodiť tam, lebo keď vojdem dnu, strávim tam aj dve hodiny prezeraním kníh a rozhodovaním sa, ktorú si kúpim tentokrát. Míňam na ne asi polku peňazí čo dostanem, radšej si kúpim dobrú knižku ako nejaký kúsok oblečenia, a za to sa niekedy aj neznášam, lebo by mi aj bolo treba nejaké nové nohavice ale ja si radšej kúpim knižku, ktorú aj tak prečítam len raz. Ale keď budem "Veľká" chcem mať v obývačke jednu celú stenu zaplnenú iba knihami, nech ma to bude stáť aj majland :) Momentálne čítam 50 shades of grey po anglicky, veľa ľudí to kritizuje, no mne sa to zatiaľ páči, inakšie milujem autorov starších, Erich Maria Remarque, milujem Lolitu od Vladimira Nabokova a ešte veľa ďalších :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, Phanta Rei nemáme, aspoň tedy u nás v Plzni :))))
      O 50 shades of grey jsem slyšela hodně, většinově samou chválu, takže příště určitě půjčuji :)))
      Já třeba miluju Victora Huga :)

      Vymazat
  7. Já taky miluju knížky, většinou jich čtu i několik najednou :D
    Malého prince, jsem nedočetla, moc mě nebavil.
    Ani nevím díky které knížce, jsem začala číst, ale vím, že v první třídě jsem četla Harryho Pottera :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Malého Prince miluju!
      Je to pro mě taková pohádka pro dospělé :)
      Skvěle tam jsou popisovány lidské vlastnosti. Ať už ty pozitivní, či negativní :)))
      Jojo, Harryho jsem taky četla, pamatuju si, že první knížka byla Vězeň z Azkabanu :) V tu dobu Harryho ještě skoro nikdo neznal, a mě by nenapadlo, že to jednou bude takový boom :)

      Vymazat
  8. Taky dost čtu, jen ty cigarety už nepotřebuju víc jak 30 let. :-)
    Jinak fotím obyčejným starým kompaktem, na lepší foťák se bohužel nezmůžu.
    Nějak si tady nevím rady s komentářem, já jsem zvyklá jen na blog.cz
    skoro.blog.cz
    P.S. Dík za návštěvu, blažena.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, kompaktem? :)
      Já fotím canonem eos 1000D, a občas mám strašné nutkání si vyzkoušet něco, co nezavání elektronikou :)))

      Vymazat
  9. Já mám knížky hrozně ráda. Miluju když mě nějaká knížka hrozně baví a úplně mě to vtáhne do děje a já to pak musím číst několik hodin vkuse a pak jsem úplně mimo realitu:-D Ale je to krásné odreagování:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky to tak mám :) Jsem schopná číst několik hodin v kuse, a pak nevnímat svět kolem :)

      Vymazat
  10. To je hezký článek :). Také ráda čtu, ale bohužel, od doby co jsem na střední tak už čtu jen sešity a povinnou četby a blogy samozřejmě :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky stále na střední :-X /blush/
      Povinnou četbu už mám hotovou skoro, díky bohu :)

      Vymazat
  11. já také miluji čtení. když jsem byla menší a měla čas, tak jsem vydržela celá odpoledne číst:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já mám tu úchylku a potřebu, že i teď, v relativní dospělosti si prostě musím najít chvíle na čtení! :)

      Vymazat
  12. nejak skoro budete mať stromček :) či? ja ani neviem kedy ho my staváme. a knihy zbožňujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím stromeček na Náměstí :) Doma zdobíme až 24. :))))

      Vymazat
  13. Je hezké, že si v knížkách děláš takovýhle řád. Já čtu hlavně knížky o muzice. Občas si přečtu něco z povinné četby, ale to jsou jen knihy, které mě opravdu zajímají. Jinak naprosto chápu ten tvůj kouteček, když čteš. Já si tahle ráda zalezu vždycky s počítačem, když vymýšlím nějaký článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám bohužel tu pitomou vlastnost, že nejlepší "myšlenkový pochody" mě napadají ždycky za chůze ve městě, ve škole, nebo tak nějak :))) Takže mě nepomůže, co se týče článků, ani sedět doma v koutě a vymýšlet něco :)

      Vymazat
  14. Také miluju knihy :) Kdyby neexistovaly, svět by byl nudný.
    Máš v nich zvláštní pořádek, já se většinou nemůžu rozhodnout, co si přečtu dříve. Teď zrovna čtu Moje sestra Jodie od J. Wilson. Tuhle spisovatelku mám asi nejradši, hodně ji obdivuju. Většinou si s knížkou zalezu do postele, s čajem a něčím dobrým na zub :)
    Dnes taky jdeme na rozsvěcování stromečku, ne k nám, ale do jednoho blízkého města. Bude i tam nějaký jarmark :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My máme na Náměstí taky už trhy, a takové ty Vánoční blbiny.
      Je to zajímavé - ačkoliv Vánoce nejsou svátkem ,který by mě nějak dostával do kolen, tak rozsvícení stromečku naprosto zbožňuju :)

      Vymazat
  15. knihy jsou vážně poklad.. hrozně ráda čtu

    OdpovědětVymazat
  16. milujem knihy..hlavne filozofické..a hlavne knihy od Paula Coelha..

    som tvoj nový sledovateľ

    sleduj aj ty môj blog..prosííím

    http://anahjalliyah.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  17. Přesně to počasí k tomu vybízí. :) S hrnkem čaje. Úplně tu pohodičku vidím.
    Taky mám ráda vůni knih, chodím do antikvariátů a rozhlížím se jen tak. :)

    OdpovědětVymazat
  18. Rozbřesk jsem četla :) není to vůbec špatný! čtení je nejúžasnější věc na světě, je mi upřímně líto těch, kteří tu krásu nezpozorovávají :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Číst Rozbřesk mě strašně moc bavilo! :)
      Bylo to úžasně napsané a úplně mě to vtáhlo do děje.

      Vymazat
  19. vánoce jsou nejlepšíí!! ^^

    Zapoj se u mě do GIVEAWAY o 20 dolarů!

    OdpovědětVymazat